От м. май 2019 г ОУ „Христо Смирненски“ работи по Проект BG05M20P001-2.011-0001 „Подкрепа за успех“.
Основната цел на проекта е насочена към:
1. намаляване и предотвратяване на преждевременното напускане на училище и насърчаване на равния достъп до висококачествено основно и средно образование, включващо формални, неформални и самостоятелни начини на учене за повторно включване в образователната система и системата на обучение;
2. подобряване на равния достъп до учене през целия живот за всички възрастови групи чрез формални, неформални и самостоятелни начини, усъвършенстване на
знанията, уменията и квалификацията на работната сила и насърчаване на гъвкави
начини за учене, включително чрез напътствия за кариерно развитие и валидиране на придобитата квалификация.
Специфичните цели на проекта са:
1. да се намали броят на преждевременно напусналите училище чрез своевременно идентифициране на системни пропуски в компетентностите на учениците и осигуряване на възможност за допълнително обучение за компенсиране на пропуските им и за повишаване на мотивацията им за успех;
2. да се повиши професионалната компетентност на педагогическите специалисти
за оценяване на резултати от обучението посредством инструментариум за установяване на пропуските на учениците в процеса на обучението им и за подобряване на постиженията им при овладяване на ключови компетентности;
3. да се използват възможностите на кариерното ориентиране за подкрепа на ученици, които са в риск от преждевременно напускане на образователната система, с оглед бъдещата им социална, професионална и личностна реализация;
4. да се оптимизира взаимодействието на училището с родителите на учениците от уязвимите групи и с местната общност за устойчивото задържане на учениците в училище;
5. да се създаде мотивираща и позитивна среда за популяризиране на постиженията, компетентностите и творческите резултати на учениците чрез участието им в междуучилищни дейности и инициативи.
Целевите групи по проекта са:
1. ученици в риск от отпадане от училище;
2. ученици, на които е необходимо предоставяне на услуги по кариерно ориентиране в прехода от прогимназиален към гимназиален етап на образование и ученици в училищата с по-ниска концентрация на ученици в риск от ранно отпадане;
3. педагогически специалисти;
4. родители и други заинтересовани страни (представители на неправителствени организации, образователни медиатори, социални работници, ромски авторитети и лидери и др.).
Основните дейности по проекта са:
1. изработване на инструментариум за ранно идентифициране на ученици в риск от преждевременно напускане на образователната система и за диференциран подход при определяне на потребностите им от предоставяне на индивидуална подкрепа;
2. организиране и провеждане на обучения на педагогическите специалисти за прилагане на инструментариума за ранно идентифициране на ученици в риск от преждевременно напускане на образователната система и за диференциран подход при определяне на потребностите им от предоставяне на индивидуална подкрепа;
3. осъществяване на обща подкрепа за личностно развитие на учениците в съответствие с чл. 17 и 27 от Наредбата за приобщаващото образование чрез допълнително обучение по учебни предмети за превенция на обучителни затруднения и/или за преодоляване на системни пропуски при усвояването на учебното съдържание, както и чрез допълнителни дейности, които са пряко насочени към преодоляване на обучителни затруднения по определените предмети;
4. дейности за работа с родителите чрез включване на образователни медиатори, социални работници, ромски авторитети и лидери, представители на неправителствени организации и др. заинтересовани лица в образователния процес и насърчаване на сътрудничеството с педагогическите специалисти за намаляване на риска от преждевременно напускане на образователната система от учениците;
5. участие в междуучилищни дейности. Отделното училище ще може да инициира изготвянето на междуучилищна програма, да се включва в такава предложена от друго(и) училище(а) или да се присъедини към дейности, чиято реализация е вече стартирала.
За учебната 2020/2021 година в ОУ "Христо Смирненски" са сформирани следните групи за допълнително обучение по БЕЛ и Математика:
№ |
Групи за допълнителна работа |
Брой участници |
Ръководител на група |
Времеви график |
|||
ден |
брой часове |
час |
стая |
||||
1 |
I а клас – БЕЛ |
5 |
Айшегюл Осман |
понеделник |
1 |
12.10-12.45 |
101 |
сряда |
1 |
12.10-12.45 |
101 |
||||
2 |
I а клас – Математика |
5 |
Айшегюл Осман |
вторник |
1 |
12.10-12.45 |
101 |
сряда |
1 |
11.25-12.00 |
101 |
||||
3 |
I б клас – БЕЛ |
5 |
Гергана Георгиева |
сряда |
2 |
11.20-12.35 |
102 |
4 |
I б клас – Математика |
5 |
Гергана Георгиева |
вторник |
1 |
12.05-12.40 |
102 |
четвъртък |
1 |
12.05-12.40 |
102 |
||||
5 |
I в клас - БЕЛ |
6 |
Гълман Апти |
понеделник |
1 |
12.10-12.45 |
102 |
сряда |
1 |
11.25-12.00 |
Библ. |
||||
6 |
I в клас - Математика |
6 |
Гълман Апти |
вторник |
1 |
12.10-12.45 |
Т |
сряда |
1 |
12.10-12.45 |
Библ. |
||||
7 |
II а клас – БЕЛ |
6 |
Дочка Матева |
вторник |
1 |
12.10-12.45 |
Библ. |
сряда |
1 |
12.10-12.45 |
Библ. |
||||
8 |
II а клас – Математика |
6 |
Дочка Матева |
четвъртък |
1 |
12.10-12.45 |
Библ. |
петък |
1 |
12.10-12.45 |
Библ. |
||||
9 |
II б клас – БЕЛ |
6 |
Снежана Игнатова |
понеделник |
1 |
12.05-12.40 |
203 |
вторник |
1 |
12.05-12.40 |
203 |
||||
10 |
II б клас – Математика |
6 |
Снежана Игнатова |
сряда |
1 |
12.05-12.40 |
203 |
петък |
1 |
12.05-12.40 |
Т |
||||
11 |
II в клас - БЕЛ |
6 |
Снежанка Георгиева |
понеделник |
1 |
12.05-12.40 |
204 |
вторник |
1 |
12.05-12.40 |
204 |
||||
12 |
II в клас - Математика |
6 |
Снежанка Георгиева |
сряда |
1 |
12.05-12.40 |
204 |
петък |
1 |
12.05-12.40 |
204 |
||||
13 |
III а клас – БЕЛ |
6 |
Росица Димитрова |
сряда |
1 |
15.20-16.00 |
К3 |
четвъртък |
1 |
16.00-16.40 |
К3 |
||||
14 |
III а клас – Математика |
6 |
Росица Димитрова |
сряда |
1 |
16.00-16.40 |
К3 |
четвъртък |
1 |
15.20-16.00 |
К3 |
||||
15 |
III б клас – БЕЛ |
6 |
Красимира Стойчева |
понеделник |
1 |
12.30-13.10 |
Т |
вторник |
1 |
15.20-16.00 |
К3 |
||||
16 |
III б клас – Математика |
6 |
Красимира Стойчева |
вторник |
1 |
16.00-16.40 |
К3 |
четвъртък |
1 |
15.20-16.00 |
К3 |
||||
17 |
IV а клас – БЕЛ |
6 |
Минка Грънчарова |
сряда |
1 |
12.30-13.10 |
207 |
вторник |
1 |
15.20-16.00 |
209 |
||||
18 |
IV а клас – Математика |
5 |
Минка Грънчарова |
вторник |
1 |
16.00-16.40 |
209 |
сряда |
1 |
15.20-16.00 |
209 |
||||
19 |
IVб клас – БЕЛ |
5 |
Светла Георгиева |
вторник |
1 |
15.20-16.00 |
К1 |
четвъртък |
1 |
15.20-16.00 |
К1 |
||||
20 |
IVб клас – Математика |
6 |
Светла Георгиева |
вторник |
1 |
16.00-16.40 |
К1 |
четвъртък |
1 |
16.00-16.40 |
К1 |
||||
21 |
IV в клас – БЕЛ |
6 |
Мерал Кьосева |
понеделник |
1 |
15.20-16.00 |
Т |
вторник |
1 |
16.00-16.40 |
Т |
||||
22 |
IV в клас – Математика |
6 |
Мерал Кьосева |
понеделник |
1 |
16.00-16.40 |
Т |
вторник |
1 |
15.20-16.00 |
Т |
||||
23 |
V клас – БЕЛ |
8 |
Магдалена Иванова |
сряда |
2 |
13.05-14.25 |
К1 |
24 |
V клас – Математика |
7 |
Гюлер Якуб |
вторник |
2 |
13.05-14.25 |
К1 |
25 |
VI клас – БЕЛ |
6 |
Радка Карарадова |
вторник |
1 |
13.30-14.10 |
К3 |
четвъртък |
1 |
13.30-14.10 |
К3 |
||||
26 |
VI клас – Математика |
6 |
Гюлджихан Салим |
четвъртък |
1 |
13.10-13.50 |
КК |
петък |
1 |
13.10-13.50 |
КК |
||||
27 |
VII клас – БЕЛ |
6 |
Яна Байнова |
понеделник |
1 |
13.50-14.30 |
К1 |
сряда |
1 |
13.10-13.50 |
К1 |
||||
28 |
VII клас – Математика |
6 |
Росица Костадинова |
понеделник |
1 |
13.50-14.30 |
201 |
четвъртък |
1 |
13.10-13.50 |
201 |
За участието си в групите учениците и техните родители попълват следните документи:
Приложение № 1 Карта за участие - Изтегли
Приложение № 2 - Индивидуална карта на ученика - Изтегли
Приложение № 3 - Декларация за информираност и съгласие - Изтегли